Přeskočit na obsah

Ocel není jen materiál, ocel jsou i lidé. Seriál Lidé z oceli ukazuje různé tváře ocelářského průmyslu na novém webu lidezoceli.cz

Ocelářský průmysl stojí především na lidech – od hutníků přes výzkumníky po manažerské pozice. Právě na jejich příběhy se zaměřuje audiovizuální seriál Lidé z oceli, který v červenci vstupuje do druhé série.

Série vzniká pod hlavičkou platformy Ocelový fénix, společného popularizačně vzdělávacího projektu skupiny Moravia Steel – Třinecké železárny, Ocelářské unie a AMI Communications, který se zabývá ocelářstvím. Smyslem je ukázat lidi z ocelářského průmyslu a představit příběhy těch, kteří se s tímto všestranným materiálem setkávají ve své profesi. Celý projekt je součástí širší komunikační kampaně, která se snaží rozšířit povědomí o ocelářském průmyslu v České republice a poukázat na jeho tradici, význam a potřebu jej v Česku zachovat.

První série audiovizuálního seriálu Lidé z oceli je již dostupná na sociálních sítích Facebook, Instagram a Youtube Ocelový fénix (@ocelovyfenix) a od července také na nově vzniklém webu www.lidezoceli.cz. V krátkých video medailoncích se zaměřuje hlavně na zaměstnance přímo v provozu Třineckých železáren, například valcíře, jeřábníka, kováře nebo ředitele inovací. Pojednává ale také o profesích, které s ocelí dále pracují a něco z ní vytváří jako třeba designer, umělecký kovář, nebo architekt. Každý nabízí nový pohled na tento materiál a představuje, jak zapadá do jejich pracovní náplně.  
 
V druhé sérii se autoři zaměřují na širší kontext ocelářského průmyslu a představují kancelářské a manažerské profese, které jsou s ocelí spjaté. V této části seriálu vystupuje například odborník na recyklaci oceli z Institutu cirkulární ekonomiky INCIEN, tisková mluvčí skupiny Moravia Steel – Třinecké železárny, generální ředitelka Asociace podniků železničního průmyslu ACRI nebo zástupce VŠB – technické univerzity Ostrava. Druhá série tímto představuje různá odvětví, do kterých ocel proniká, ať už je to recyklace a udržitelnost, železniční průmysl nebo nová energetika.

Na všudypřítomnost materiálu poukazuje také web a sociální sítě Ocelový fénix, kde je možné najít interaktivní mapu Ocelového města, která ukazuje oblasti infrastruktury, které se bez oceli neobejdou. V jiné části kampaně o oceli a jejím významu mluví také komička a influecerka Tali (@tady_tali), která ve svém pětidílném seriálu diváky humorně provází světem oceli.

 Digitální komunikační kampaň má za cíl rozšířit povědomí o strategickém významu ocelářského průmyslu a poukázat na jeho současné výzvy. Mezi ty patří pokles výroby v posledních letech kvůli extrémně drahým energiím v Česku, geopolitická situace v Evropě a nejistá situace na světovém trhu, nedostatek veřejné podpory ocelářského průmyslu v Česku, a především potřebné miliardové investice spojené s dekarbonizací výroby, které mohou ohrozit existenci Třineckých železáren, poslední české huti s uzavřeným výrobním cyklem v Česku.

Vybrané grafické materiály – logo, fotky, videa – k Lidé z oceli najdete kromě webu Lidé z oceli ke stažení zde.

Bc. Petra Macková Jurásková
Tisková mluvčí firem ve skupině
Třinecké železárny – Moravia Steel
tel.: +420 558 535 841
mobil: +420 602 265 738
e-mail: Petra.Mackova@trz.cz